söndag 8 maj 2011

En helg

En helg som inte liknar dom andra helgerna
Det har hänt saker den här helgen
Jag spenderade den inte ensam
I ett hörn
I sängen
Ensam

Det var Fredag
Jag försvann i ett moln rök
Rytmiska beats
Popmusik?
Usch då
Men jag hörde inget
Armen om någon okänd
Den håller armen om mig
Vad jag saknar den känslan
Det är fel person
Men jag släpper inte
Jag blundar och låtsas
Blundar och låtsas att det är du

Sedan kom den oändliga skogen
Jag går och går och går och går
Och går och går och går och går
Vilse på okänd mark mitt i en skog
Gråten trycker i halsen
Ensam i mörkret
Jag är fobiker, visste ni det?
Telefonen är mestadels tyst
Fastän jag vill prata med någon
Övergiven?
Nej
Bröder är änglar
Som skyddar tills jag är framme

Änglar, ja
Likt Jesus Kristus återuppstod jag idag på den tredje dagen
Men var jag i himlen,
eller var det helvetet?
Var det Jahve själv jag mötte eller var det Lucifer,
den fallne ängeln?
Vem var du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar