torsdag 22 december 2011

Jag vill inte bliva stur

Nej vem fan vill det egentligen?
Jobb och skit.
Helt plötsligt spelar allting roll.
Vad du gjort igenom livet, sånt du inte kan ändra.
Minsta lilla har stor betydelse.
Annars får man ingenting.
Och allting är ens eget fel.
För helt plötsligt är man vuxen och kan allt.
Så ska det vara iallafall.
Men vuxna förstår inte att världen går framåt.
Det är inte som det var förr.
Inte lika enkelt för oss som för dom.
Men man ska kunna saker.
Bara sådär helt plötsligt ska man veta allt.
Minnas allt.
Vara bra på allt.
Är man inte det spelar det ingen roll.

Jag vill skriva böcker, måla tavlor.
Leva på royalties och mina talanger.
Jag vill inte sitta i kassan på ICA.
Jag vill inte sitta på ett kontor och räkna siffror.
För sånt kan jag inte.
Jag har inget minne att skryta med.
Inget siffersinne alls.

Men så kan det inte gå till.
Man ska vara utbildad och smart.
Nej.
Nu vill jag skriva min bok.

Synd bara att dukar, färg, material och penslar kostar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar